top of page

Controling II

Krizové řízení

Proplujte příští krizí s vědomím, že víte co udělat a jak ... 

 

"... a teď se teprve ukáže, kdo na to má a kdo ne"

neznámý autor

Krize je vnímána jako soubor určitých projevů v hospodářském prostoru, ve kterém se objeví jako hlavní tendence snížené tempo růstu nebo přímo recese, doprovázené poruchami v dodavatelských i odběratelských vztazích. Podle této hlavní tendence (měřeno většinou růstem HDP, nadměrným růstem inflace, růstem nezaměstnanosti a poklesem reálných mezd, jako makroekonomickými ukazateli) se také kvantifikuje hloubka krize a odhadují její dopady. Ve všech těchto ukazatelích státní i soukromé instituce odhadují a předpovídají nejméně pro další dva roky především značnou  turbulenci, která může vést až ke krizi.

V konkrétním podnikatelském sektoru (odvětví, území) se krize už předpovídá daleko obtížněji. Málokterý podnik sleduje dlouhodobě vývoj makroekonomických ukazatelů v souvislosti s vlastním rozvojem a ještě obtížněji lze prokázat příčinnou souvislost. Mnoho podniků má v době krize příležitost růst, některým zase naopak k růstu nestačí ani průměrný rozvoj hospodářského prostředí. Abychom mohli hovořit o krizovém managementu, je třeba nejprve prokázat, jestli náš podnik má charakteristiku souhlasného vývoje s vývojem hospodářského prostředí. Toto prokázání nebude jednoduché, protože ani časová souhlasnost našeho vývoje s vývojem prostředí nemusí být průkazným podkladem.

pexels-eberhard-grossgasteiger-1612461.j
pexels-anthony-shkraba-5583967.jpg

U podniku je typické sledovat vývoj tržeb a podílu na trhu v návaznosti na marketingové akce, na náklady věnované průzkumu trhu a podpoře prodeje a další ukazatele sledující individuální práci podniku a její úspěšnost. Teprve při velmi vysokém podílu na trhu začíná být zajímavé, jak se vyvíjí celková agregovaná poptávka (kupní síla obyvatelstva, ochota utrácet…) s tím, že je stále ještě velmi obtížné prokazovat, že právě ta je rozhodujícím ukazatelem.

Krize hospodářského prostředí x krize v podniku z neúspěšnosti

Dojde-li ke krizi v celém hospodářském prostoru (v našem případě nejméně v ČR, ale lépe v EU) musíme nejprve vyhodnotit postavení našeho podniku v tomto prostoru. U malých a středních podniků se nemusí jednat o krizový stav, ale je nutné i v těchto případech vyhodnotit především očekávaný vliv inflace a zaměstnanosti. (Viz současný boom podniků ve zdravotnictví a e-shopů, logistických podniků.)

V prostředí krize ale samozřejmě výrazně stoupá nebezpečí krizového vývoje konkrétního podniku.

Častější případ je krize na podnikové úrovni, tj. krize z neúspěšnosti. Jakkoliv je tento jev krajně nepříjemný, je fakticky snadněji řešitelný, protože celkové hospodářské prostředí nabízí více příležitostí.

 

Aktuální nabídka

Krizové řízení - úvod

Poznejte typ a nástup krize včas. Sestavte krizový tým a přijměte správná, fakty podložená opatření. Jak na to se dozvíte na našem webináři.

Délka: 1,5 hodiny                                   

Forma: wbinář, online                                                               

​Cena: zdarma

Termín: již brzy

Krizové řízení I. - Jak poznat že krize přichází a připravit se na ni

Nepochybné projevy v podniku a hospodářském prostoru, ukazatele a jejich interpretace, marketingové a obchodní projevy, personální situace, zpětné vazby existující a chybějící, strategické záměry a jejich projevy, partikulární hodnocení výsledků a jednotlivých procesů, chybějící vnitropodnikové vazby.

Délka: 2 hodiny                                   

Forma: webinář, online                                                               

​Cena: 1490 Kč bez DPH

Termín: již brzy

Krizové řízení II. Tým pro zvládnutí krize a jak s ním pracovat

Koncentrace pravomocí – prvotní nástroj a jeho praktické využití. Přechod od klasického řízení „delegovanou pravomocí“ ke krizovému řízení ve formě vysoké koncentrace a zúžení řídícího týmu. Omezení pravomocí a nahrazení pracovními úkoly. Velikost a složení týmu. Průřezový tým a návaznost na postup „koncentrace pravomocí“. Nezbytná kvalifikace pro účast v týmu. Otázka stanovení krátkodobých cílů a jejich konzistence. Pravomoci v krizovém týmu. Role a význam strategických tezí. Připravenost informačního systému a informačních linek. 

Délka: 2 hodiny                                   

Forma: webinář, online                                                               

​Cena: 1490 Kč bez DPH

Termín: již brzy

Krizové řízení III. Finance v období krize - jak se správně rozhodovat

Nákladová opatření: „Osekání nákladů na holou kostru“. Náklady nevyužité kapacity (odpisy a jejich uplatnění). Minimalizace produktové řady. Strategické teze a krizový scénář. Stanovení doby „nákladového minima“. Zastavený rozvoj. Strategický zaměstnanec. 

Délka: 2 hodiny                                   

Forma: webinář, online                                                               

​Cena: 1490 Kč bez DPH

Termín: již brzy

Krizové řízení IV. Krize jako příležitost - jak na správné financování vývoje

Financování vývoje v krizi. Otázka stanovení tržní hodnoty v průběhu krizových opatření. Financování dodavatelem a zákazníkem. Přistoupení investora – možné formy. Změny ve stanovách a společenských smlouvách. Financování peněžními ústavy. Insolvence.

Délka: 2 hodiny                                   

Forma: webinář, online                                                               

​Cena: 1490 Kč bez DPH

Termín: již brzy

Krizové řízení I. - IV. - balíček

Financování vývoje v krizi. Otázka stanovení tržní hodnoty v průběhu krizových opatření. Financování dodavatelem a zákazníkem. Přistoupení investora – možné formy. Změny ve stanovách a společenských smlouvách. Financování peněžními ústavy. Insolvence.

Délka: 4x 2 hodiny                                   

Forma: webinář, online                                                               

​Cena: 4900 Kč bez DPH

Termín: již brzy

FIREMNÍ NABÍDKA

 

​Máte zájem o individuální konzultaci a nabídku pro vaši společnost? Neváhejte nás kontaktovat. 

Ke stažení / Dobré zdroje / Doporučujeme

Krizový management - Úvod
bottom of page