
NeuroasociativnĂŠ
metoda
METODA PRO VYTVĂĹENĂ OBSAHĹŽ
NA MĂRU A V REĂLNĂM ÄASE
NeuroasociativnĂ metoda(C) pracuje se schopnostĂ spojovat
v reĂĄlnĂŠm Äase bloky informacĂ do obsahu, kterĂ˝ je nejvhodnÄjĹĄĂ a relevantnĂ pro pĹĂjemce sdÄlenĂ.
â
PrimĂĄrnÄ je urÄena pro prĂĄci lektorĹŻ, pedagogĹŻ, terapeutĹŻ nebo konzultantĹŻ. Ale dobĹe se hodĂ i pro prezentace, projevy a jinĂĄ veĹejnĂĄ vystoupenĂ.
01/
Co znamená slovo
ASOCIACE
Asociace = spojení mezi jednotlivými vjemy, myšlenkami, pocity, náladami apod.
Je to jev, jímĹž asociaÄní hypotéza vysvÄtlovala myšlení vĹŻbec; odtud také asociativní pamÄĹĽ, v níĹž se obsahy vybavují na základÄ podobnosti.
02/
Jak fungují ASOCIACE - pĹíklad
video:
â
03/
Jak tvoĹit obsah pomocí ASOCIACÍ
PĹeÄtÄte si úvodní Älánek, kde popisujeme základní principy fungování neuroasociativní metody.
04/
VyuĹžití na kurzu:
Train the Trainers
Academy

Metoda se opĂrĂĄ o fakt, Ĺže jedna myĹĄlenka dotaĹženĂĄ k zĂĄvÄru generuje dalĹĄĂ asociace â navazujĂcĂ, resp. âpokraÄujĂcĂâ tĂŠmata, kterĂĄ s pĹedchozĂm pĹĂmo nebo nepĹĂmo souvisĂ. NeurologickĂŠ a psychologickĂŠ pozadĂ tohoto jevu pĹesahuje rozsah tohoto materiĂĄlu.
â
Ĺ˝e to funguje si ale mĹŻĹžete ovÄĹit napĹ. na tomto videu
https://www.youtube.com/watch?v=ne6tB2KiZuk
KlĂÄovĂŠ pĹi prĂĄci s tĂmto jevem je, zda mĂĄme nebo prĂĄvÄ naopak nemĂĄme stanovenĂ˝ cĂl. ZĂĄkladem improvizace (typicky napĹ. improvizace divadelnĂ) je stav, kdy cĂl stanovenĂ˝ nenĂ.
V naĹĄem pĹĂpadÄ je naopak cĂl (napĹ. shoda se zadavatelem na oÄekĂĄvanĂŠm vĂ˝sledku) to zĂĄsadnĂ !!!
DalĹĄĂm klĂÄovĂ˝m momentem je vazba na jednotlivce nebo skupinu. VyuĹžitĂm tĂŠto metody sledujeme pĹedevĹĄĂm efektivitu, nĂĄslednÄ pak srozumitelnost a do urÄitĂŠ mĂry i atraktivitu. Chceme, aby obsah pĹedklĂĄdanĂ˝ a sdĂlenĂ˝ s ĂşÄastnĂky byl co nejvĂce âpro nÄâ. TakovĂ˝ obsah je pak motivujĂcĂ, atraktivnĂ, dĹŻvÄryhodnĂ˝ a vykazuje nejvÄtĹĄĂ dopady do reĂĄlnĂŠho Ĺživota.
â
Tento pohled nĂĄm takĂŠ ukazuje, Ĺže neuroasociativnĂ metoda pĹĂmo zapojuje vĹĄechny ĂşÄastnĂky, resp. bez jejĂch zapojenĂ na mnoha ĂşrovnĂch nefunguje.
V praxi jde o to, jak mĂt standardizovanĂ˝ program, ale zĂĄroveĹ ho umÄt v reĂĄlnĂŠm Äase pĹizpĹŻsobit skupinÄ na ĹĄkolenĂ, klientĹŻm na debatÄ, jednotlivcĹŻm pĹi vĂ˝cviku.