top of page
neurony.jpg

Neuroasociativn튠

metoda

METODA PRO VYTVÁŘENÍ OBSAHŮ

NA MÍRU A V REÁLNÉM ČASE

NeuroasociativnĂ­ metoda(C) pracuje se schopnostĂ­ spojovat

v reálném čase bloky informací do obsahu, který je nejvhodnější a relevantní pro příjemce sdělení.

​

Primárně je určena pro práci lektorů, pedagogů, terapeutů nebo konzultantů. Ale dobře se hodí i pro prezentace, projevy a jiná veřejná vystoupení.

01/

Co znamená slovo 

ASOCIACE

Asociace = spojení mezi jednotlivými vjemy, myšlenkami, pocity, náladami apod.

Je to jev, jímĹž asociační hypotéza vysvětlovala myšlení vĹŻbec; odtud také asociativní paměť, v níĹž se obsahy vybavují na základě podobnosti.

02/

Jak fungují ASOCIACE - příklad

video:

​

03/

Jak tvořit obsah pomocí ASOCIACÍ

Přečtěte si úvodní článek, kde popisujeme základní principy fungování neuroasociativní metody.

04/

VyuĹžití na kurzu:

Train the Trainers

Academy

brainstormingu

Metoda se opírá o fakt, že jedna myšlenka dotažená k závěru generuje další asociace – navazující, resp. „pokračující“ témata, která s předchozím přímo nebo nepřímo souvisí. Neurologické a psychologické pozadí tohoto jevu přesahuje rozsah tohoto materiálu.

​

Že to funguje si ale můžete ověřit např. na tomto videu

https://www.youtube.com/watch?v=ne6tB2KiZuk

 

Klíčové při práci s tímto jevem je, zda máme nebo právě naopak nemáme stanovený cíl. Základem improvizace (typicky např. improvizace divadelní) je stav, kdy cíl stanovený není.

V našem případě je naopak cíl (např. shoda se zadavatelem na očekávaném výsledku) to zásadní !!!

 

Dalším klíčovým momentem je vazba na jednotlivce nebo skupinu. Využitím této metody sledujeme především efektivitu, následně pak srozumitelnost a do určité míry i atraktivitu. Chceme, aby obsah předkládaný a sdílený s účastníky byl co nejvíce „pro ně“. Takový obsah je pak motivující, atraktivní, důvěryhodný a vykazuje největší dopady do reálného života.

​

Tento pohled nám také ukazuje, že neuroasociativní metoda přímo zapojuje všechny účastníky, resp. bez jejích zapojení na mnoha úrovních nefunguje.

 

V praxi jde o to, jak mĂ­t standardizovanĂ˝ program, ale zĂĄroveň ho umět v reĂĄlnĂŠm čase přizpĹŻsobit skupině na ĹĄkolenĂ­, klientĹŻm na debatě, jednotlivcĹŻm při vĂ˝cviku.

bottom of page